Minden, ami DC!

EXKLUZÍV: Interjú a 'Preacher' sztárjával, Julie Ann Emery-vel

2018. július 17. 15:34 | DC Magyarország | Szólj hozzá!

Lara Featherstone-nal beszélgettünk.

Julie Ann Emery-t olyan sorozatokból is ismerhetjük, mint a Better Call Saul és a többszörösen díjazott Fargo, számunkra azonban a legfontosabb szerepe a szintén magas minőséget képviselő DC/Vertigo adaptáció, a Preacher, melyben a Grál egyik legjobb emberét, Lara Featherstone-t alakítja. Lehetőségünk adódott interjút készíteni a színésznővel, és ki is használtuk az alkalmat, hogy megkérdezzük őt a karrierjéről, a kedvenceiről, a rendezői munkásságáról és persze a Preacherről. Az interjút Genzo fordításában olvashatjátok.

Kezdjük egy kicsit személyesebb kérdésekkel. Ki, vagy mi volt rád legnagyobb hatással, hogy a színésznői pályát válaszd?
Egy kisvárosból származom, Tennesseből. Az egyetlen színház a környéken, ahova gyermekként jártam, a 100 mérföldre levő Cumberland County Playhouse volt. Onnan kaptuk a drámatanárunkat gimiben, és ő válogatott be a társulatba, miután hallott énekelni a kórusban. Természetesen mozifilmeken nőttem fel, Carrie Fisher a Star Warsban, Karen Allen az Elveszett frigyláda fosztogatóiban, Meryl Streep... bármiben. Szerintem ők mind nagyszerűek voltak, de a filmek világa elérhetetlennek tűnt számomra. Egy fantáziának tűnt, amit mások megélhetési szinten végezhetnek. A Cumberland County Playhouse kinyitott egy ajtót számomra a színésznővé válás felé, ami nélkülük tutira zárva maradt volna.

Hogyan kezdtél el színészettel foglalkozni?
A drámatanárom, Mel Michel toborzott be. Hallott engem énekelni egy kóruskoncerten, és felkért, hogy próbálkozzak meg néhány darabjával. Első évben becastingolt egy hozzám nem passzoló karakter, Rizzo szerepére a Grease-ben. Sandy sokkal közelebb állt ahhoz, aki én valójában voltam, Rizzo számomra elég idegen figura volt. Az, hogy mégis belebújtam a bőrébe és az elméjébe, és megoszthattam a közönséggel az ő történetszálát... emiatt lett belőlem színésznő egy életre. Kétségkívül.

Ha nem színészkednél, akkor mivel foglalkoznál?
A családom azt szerette volna, ha a jogi pályát választom, mivel jó vagyok a vitákban. De én szívesebben lennék zenetanár vagy kórusvezető. Gimnáziumban négy különböző hangszeren játszottam, minden kórusban énekeltem, a menetelő zenekarunk dobosa voltam, és 8 éves korom óta tanultam zongorázni. A zenetanári karrier felé haladtam egyértelműen.

Mit szeretsz leginkább a színészetben?
Az én Stowers papám mondta mindig, hogy az a munkám, hogy mások cipőjében járkálok. Ebben nem tévedett. Mások cipőjében és elméjében lenni, és magammal vinni a közönséget is, ezt szeretem a legjobban. Mint Feathersone esetében a Preacher sorozatban, ahol lehetőségem van egyszerre több karakter cipőjében is járni.

Hogyan készülsz fel a szerepeidre?
Rengeteg, rengeteg karaktertörténettel. Viselkedéstanulmányozással. A kapcsolatok feltérképezésével. Kutatómunkával. Aztán a karakterem ritmikájának és gondolatvilágának meghatározásával. Szeretek ellentmondásokat találni a figuráimban. Ellentétes viselkedéseket. Ez elég "kocka" válaszra sikeredett.

Hogyan hozod magad karakterbe felvétel előtt?
Szeretek minél nagyobb távolságot tartani a könyvtől. Nem szeretek a következő soromra vagy végszavamra gondolni, amikor egy jelenetben vagyok. A karakterem gondolataiban igyekszek elmerülni. Zenét is szoktam választani minden karakteremhez. Egy specifikus dalt, ami a lakókocsimban szól reggelente, amíg készülődök.

Milyen típusú szerepeket preferálsz?
Az erős, akciódús, komplex és bonyolult nőket.

Melyik volt eddig a kedvenc karaktered, akit életre keltettél?
Ez olyan lenne, mintha a gyermekeim közül kellene kedvencet választanom. Erre képtelen vagyok.

Szívesen nézed meg azokat a filmeket és sorozatokat, amikben szerepelsz?
Azt nem mondanám, hogy SZÍVESEN. Ugyanakkor jövedelmezőnek érzem művészként, hogy lássam, amit csinálok, és átgondoljam, hogy mi az ami működik abban a pillanatban, és mi az, ami nem.

Hogyan eresztesz le egy fáradt forgatási nap után?
Egy öleléssel a férjemtől és egy jó fürdővel. Ha nagyon stresszes napom volt, akkor játszok kicsit az Xbox-omon is.

Hogyan jellemeznéd magad egyetlen szóban?
Ötletem sincs.

Melyik a kedvenc filmed és sorozatod, és miért?
Eléggé fangirl vagyok, szóval több kedvencem is van. Jelenleg a Szolgálólány meséje, a Looming Tower és a Brooklyn 99 a kedvencem, de csakúgy, mint mindenki más, én is izgatottan várom a Trónok harca visszatérését.

A jelenleg aktív színészek és színésznők közül kik a kedvenceid, moziban és tévében egyaránt?
Fogalmam sincs, hogyan választhatnék. Nagyon sok színésztársam munkáját tisztelem. Meryl Streep, Cate Blanchette, Christine Baranski, Jeff Daniels, Bill Camp és még folytathatnám a listát.

Követed más DC/Vertigo sorozat epizódjait is?
Nézem A zöld íjászt, a Constantine egész jó volt, a Gothamet is szeretem, és nagyon kíváncsi leszek a Watchmenre.

Van olyan következő projekted, amiről tudnál nekünk mesélni?
Jelenleg Olaszországban vagyok, George Clooney-val és Chris Abbottal forgatjuk a 22-es csapdáját. Nagyon büszke vagyok arra, hogy részt vehetek ebben. Ez egy minisorozat lesz a Hulu számára és 2019-ben érkezik.

Most pedig beszéljünk a Preacherről. Követted a sorozatot azelőtt is, hogy kiválasztottak Lara Featherstone szerepére?
Rajongtam az első évadért. A fantasy/scifi az én asztalom, és szinte mindent megnézek, ami az AMC-n megy. A Preacher nagyon megtalált engem nézőként.

Tudnál mesélni a szereplőválogatás folyamatáról?
Nagyon gyorsan történt az egész. Már hónapok óta keresték a megfelelő embert a szerepre. Először nem bizonyultam alkalmasnak. Ha jól értem, a karakter jellege változott a meghallgatási folyamat közben. Aztán végre megjelent a felkérés az asztalomon, és azonnal beleszerettem a figurába. A meghallgatás hetében épp egy másik forgatás végén jártam. Szerda reggel, munka előtt mentem a castingra, volt egy ülésem a showrunnerünkkel, Sam Catlinnel. Csütörtökön meghallgattak tesztfelvétel nélkül, mert épp forgatáson voltam, aztán péntek estére felajánlották a szerepet. Péntek éjjel elvállaltam a munkát, és kedden már New Orleansben kellett lennem a forgatáson. Az az első Featherstone epizód... minden olyan gyorsan és intenzíven történt.

Milyen a hangulat a Preacher forgatásán?
Nagyon fókuszált, de mókás. A szereplők alapjáraton kedvelik egymást, és imádjuk a New Orleans-i stábunkat. Vidáman dolgozzák ki a lelküket azért, hogy epizódról epizódra megvalósítsák ezt az őrült víziót, amit Preachernek nevezünk. Ez egy heti nyolc napon át tartó kihívás.

Mit szeretsz leginkább abban, hogy a sorozat része vagy?
Featherstone. Featherstone. Featherstone. Imádom a karakterem. Egy mesés, folyton változó figura, igazi kihívás.

Vannak vicces történeteid a forgatásról?
Azt hinnéd, hogy amikor a Grál csapata együtt van a díszletek között, minden komoly és száraz. Ez nem így van. Ez egy nagyon vicces banda a kulisszák mögött. Malcolm Barrett (ő játssza Hoovert, Featherstone társát - a szerk.) minden nap megnevettet.

Hogyan jellemeznéd Featherstone-t? Mit gondolsz róla?
Összetett. Mélységesen hisz az ügyben, amit szolgál. Semmi kétsége afelől, hogy ő a jófiúk táborát erősíti, de van valami más ott, ahol egykor a szíve volt. Az most egy tömény üresség. Szerintem a különböző személyiségei sokkal normálisabbak, mint ő maga, ami azt jelenti, hogy briliáns emberismerő, de nem engedi meg magának, hogy túl emberi legyen a valóságban. Nemi hovatartozás szempontjából sem határolja be magát. Kompetens és határozott, egy igazi katonának hiszi magát, a nőiessége soha nem kerül a képbe... amíg Herr Starr be nem lép a szobába.

Van valami közös benned és a karakteredben? Ha igen, mi az?
Az elkötelezettség. Mindketten keményen dolgozunk, és én mélyre tudom ásni magam a nyúl üregébe, ha munkáról van szó. Featherstone úgyszintén.

Vannak törölt jelenetek, amelyeket szívesen láttál volna viszont a képernyőn?
Néhány jelenetet rövidebbre vágtak, de nincsenek komplett törölt jelenetek a műsorban. Az AMC leadja az epizódokat úgy, ahogy vannak. Ez a sorozat hatalmas volumenű, rengeteg kaszkadőrmunkával minden részben, nem igazán van időnk olyasmit forgatni, amit esetleg később ki kellene vágnunk. Az íróink precíz stratégiát diktálnak.

Melyik az eddigi kedvenc pillanatod a karaktereddel?
Amikor szétszedem, majd összerakom a pisztolyt, miközben Herr Starr-ral vitatkozok az életünk értékéről, az előző évadból. Az elég menő volt.

Ha szerepet cserélhetnél valakivel a műsorból, ki lenne az, és miért?
A Gyilkosok Szentjével. Azokat az ördögi pisztolyokat hordhatja, és néha még lovagol is! Apukámnak volt egy tejfarmja gyermekkoromban. Lóháton nőttem fel. Mindig olyan munkát szerettem volna, amiben lovagolhatok.

Voltak tervek vagy beszélgetések arról, hogy a karaktered szőke hajú és szemüveges legyen, mint a képregényekben?
Amint beválogattak, fel sem merült. Eredetileg egy szőke bombázót kerestek a szerepre. De amikor megjelentem, én voltam Featherstone.

Ha nem tévedünk, írtál és rendeztél egy websorozatot, amiben a főszerepet is eljátszottad. Szeretnél még valamit rendezni a jövőben? Esetleg egy Preacher epizódot?
Valóban írtam és rendeztem egy websorozatot. Akkoriban ez a terület még maga volt a vadnyugat. Then We Got Help a címe, és az általam ismert legjobb színészek játszanak benne. Szinte nulla költségvetésből forgattuk, de igazi csapatmunka volt. Kisebb szerepem volt, mint a többieknek, és ez rendben is volt így. Aláírtam egy film rendezésére is, egyelőre gyűjtjük a pénzt az elkészítéséhez. Nagyon remélem, hogy rendezhetek még a későbbiekben.

Elárulhatsz valamit a Preacher harmadik évadáról?
Egy őrületes menet!!! Kössétek be magatokat!!!

Melyik a kedvenc epizódod a harmadik évadból? Megoszthatsz belőle bármit is?
Szeretnék a spoilerzónán kívül maradni, de van egy történetszál az évadban, ami lenyűgözött.

Az emberek szerint a Preacher semmilyen más sorozathoz nem hasonlítható, igazi bűnös élvezet. Szerinted mitől lesz ez a sorozat ilyen különleges a többihez viszonyítva?
Ötvözi a zsánereket, és olyan tartalmat szolgáltat, amiről soha nem hittük volna, hogy tévéképernyőkre kerülhet. A Preacher feszegeti a határokat minden létező értelemben. Ehhez hozzájön az írónk, Sam Catlin a Breaking Bad világából, Seth Rogen és Evan Goldberg humora, és egy elképesztő szereplőgárda. Ez csak valami egyedit eredményezhet.

Hogyan győznél meg valakit, aki nem követi a sorozatot, hogy kezdje el nézni azt?
Először megkérdezném, hogy mi az ízlése nézőként. A Preacher nem való mindenkinek, mint egy kábeltévés sorozat. A Preacher még a saját közönségét is próbára teszi. Csak saját felelősségre követendő, ha úgy érzed, meg tudsz birkózni vele.

A második évad 9. részében megemlíted Budapestet. Voltál már valaha a fővárosunkban, vagy tervezed, hogy ellátogatsz?
Igen! Az első jelenetemben Herr Starr-ral! Soha nem voltam még Budapesten, de szerepel az utazási bakancslistámon. Küldenetek kell nekem egy listát a helyi látnivalókról!

A Preacher harmadik évada július 19-én startol hazánkban. Mit üzennél a sorozat magyar rajongóinak?
KÖSZÖNÖM, HOGY NÉZITEK! És készüljetek! Az előző évad csak nagyon pörgős volt. Ez a mostani egy fékevesztett őrület!

Reméljük, Julie kellően meghozta a kedveteket az említett 3. évadhoz, amitől tényleg már csak pár nap választ el minket, ugyanis csütörtök este 23:30-as kezdéssel az új etap első részét tűzi műsorára a hazai AMC.

Képek: AMC

A bejegyzés trackback címe:

https://dcmagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr8614118673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása