Minden, ami DC!

Cosplay Interjú #3

2016. december 15. 08:50 | DC Magyarország | komment

Visszaköltöztünk a blog.hu oldalunkra, ahova felkerül az első két Cosplay Interjú, Fannié és Andrásé, ráadásként pedig hoztuk a harmadik felvonást, amiben Klaudia, cosplayer nevén Roxy Harley Quinn jelmezét láthatjátok. Köszönjük a jelentkezést, fogadjátok Klaudiát sok szeretettel!

cpinterju.png

Bemutatkozás:

Sziasztok! Marton Klaudia vagyok, a cosplayer közösségben csak Roxy-ként ismernek és szólítanak. 20 éves vagyok és Debrecenben élek. Jelenleg grafikusként dolgozok a Story Shop debreceni üzletében, ami egy comic, film és gamer tematikájú bolt.

Mióta cosplayezel?

A cosplayezést 2010-ben kezdtem. Akkor láttam meg az interneten az első cosplayek egyikét, majd szépen lassan magával ragadott ez a csodálatos világ. Azóta is nagy szerelmem, ennyire talán még soha semmit nem szerettem attól függetlenül, hogy néha idegtépő, és tényleg simán bele lehet őrülni, főleg ha nem vagyok kész időben.

imgp8196.JPG

Hány cospalyed volt ezidáig?

Uh, sok, szám szerint pontosan még soha sem számoltam össze, de több, mint 15 darab. Szerencsére mindig fejlődök többet és többet, idén például már ledekkel is dolgoztam. Mindig bújom a YouTube-ot, ami mostanra hatalmas segítség lett egy cosplayer számára is, illetve mások feltöltött „Work In Progress” képeit is szívesen nézem. Igazából mindenhonnan tanulok.

Mi volt az első cosplayed?

Hatsune Miku a Vocaloidból. Imádtam azt a kék hajat, azután emlékszem, rögtön a saját hajam is kékben tündökölt, annyira megtetszett.

A cosplayeidet te varrtad/készítetted?

Természetesen mindent én csinálok, bár segít anyukám az összevarrásban és a szabásban, hogy ne csináljak butaságot, de szeretem saját kezűleg megcsinálni a ruháimat. Általában mindig referenciaképek sokaságával kezdem a cosplaykészítést, ha játékból van, még jobb, hiszen jó eséllyel van róla videó, amelyben azért látszik a karakter minden szögből (bár a mostani Wizardomról csak egyetlen egy kép létezik). Ha ezek megvannak, és kiszámoltuk, hogy miből körülbelül mennyire van szükség, szépen bejárom piciny városunkat, és beszerzem az alapanyagokat a ruhához, esetleg fegyverekhez és kiegészítőkhöz.

imgp8227.JPG

A készítési idő mindig változó, volt már olyan cosplayem, amelyet 2 évig készítettem (Sona), de volt olyan is, amely cirka két hét alatt készen lett (Harley). Ez azért függ a karakter bonyolultságától is, mondjuk Harleyhoz két parókát varrtam össze második körben, az elvitt csak egy hetet, mire minden kis apró tincset bevarrtam.

Az anyagok változóak, méteráruból szinte mindig másféle kell. Craftolni mostanában már evából szoktam, régebben dekorgumi volt nagyon sok dolog alapja, illetve fegyvereknél a hungarocell és az XPS lap.

Minden cosplaynél más a nehéz rész, a képeken látható Harleynál például a paróka és a baseballütő. A parókát már említettem fentebb, viszont az ütőm egy 12 centiméter vastag XPS-ből van, amely már nem is lap, hanem tömb számba megy barátok között is. Vicces munka volt lefarigcsálni.

Miért ezeket a karaktereket választottad?

Imádom Harleyt, nem a most megjelent film miatt, sokkalta régebb óta. A Batman filmeken nőttem fel, majd később jöttek a képregények. Valahogy mindig az antihősök lesznek a szimpatikus karaktereim, így jött Joker, viszont ugye valljuk be, nem vagyok egy pasi arc. Nagyon megörültem hát Harleynak, így elhatároztam, hogy nekem márpedig kell egy cosplay. Nagyon sokat gondolkodtam, hogy mi lenne az, amelyik nem állna olyan rosszul, tekintve, hogy testalkatra mégsem vagyok egy vékonyka ember. Ez vezetett el a felismeréshez, hogy Harley Arkham Knight-féle ruhája egy tökéletesen megfelelő darab lenne, bár a melltartós rész miatt elég sokat gondolkodtam rajta, hiszen nem vagyok a híve. Az erősebb oldal győzött – Harley – így elkészülhetett a cosplayem.

imgp8348.JPG

Milyen/Melyik eseményeken jelentél meg a jelmezekben?

Harley Quinn a debreceni OSzAKÉ-n „debütált” idén év elején, majd láthattatok benne a nyári MondoConon és a miskolci Milloweenen is. Rettentő kényelmes, de mindig kifogom a 10 és -2 közötti fokokat benne. Azt hiszem, nem szeret az időjárás.

A cosplayeid között van a kedvenc DC karaktered? Ha nem, melyik az?

Igen, Harley volt, és nem is, mert Joker is az, viszont ugye ő nem is lesz megcsinálva, mint cosplay. Őt megtartom a férfi társaimnak.

Van kedvenc képregényed? Gyűjtöd valamelyik sorozatot?

Imádom a Batman képregényeket, viszont sajnos nem gyűjtök. A cosplay mellet nincs pénzem (itt tényleg képzeljetek el egy rettentő szomorú fejet), és azt sem szeretném, ha később a szekrényben porosodnának, hiszen azzal többet ártok nekik, mint amennyit használnék. Szerintem vannak emberek, akik tőlem jobban képesek vigyázni ezekre az értékekre.

Melyik a kedvenc DC filmed, és melyik jövőbeli alkotást várod a legjobban?

Egyértelműen a Batman és a hozzá köthető filmek (muhaha), szóval mind, mert minden kapcsolódik mindenhez! De a Gyilkos tréfa most vitt mindent. Eszméletlen. Imádom. Legalább tízszer megnéztem mióta kijött, és szerintem lassan jön a következő „nézzük meg a Gyilkos tréfát” nap.

A Suicide Squad - Öngyilkos osztagra nagyon kíváncsi voltam, de – szerintem – sajnos rettentően elrontották. Most néztük pont a megszellőztetett kivágott részeket, és jobban élveztem, mint a film nagy részét, szóval meghalt bennem valami.

Melyik a kedvenc DC sorozatod?

Igaz csak félig DC, de a Gotham most nagy kedvenc, illetve a Batman: A rajzfilmsorozat.

Tervezel a közeljövőben más DC témájú cosplayt?

Egyelőre nincs a listán, nem hiszem, hogy jól állna nekem a kezeslábas, poci kint téma, bármennyire lenne még karakter a listámon, de bármi megtörténhet a későbbiekben.

Roxy Facebook oldala: facebook.com/RoxyCosplay

A képeket készítő Schrauf Tamás Facebook oldala: facebook.com/dralth

Ez lett volna az új rovatunk harmadik felvonása, benne Klaudiával és a nagyszerű Harley Quinn jelmezével. Írjátok meg véleményeteket a rovatról és a mostani alanyunkról, Klaudiáról itt, a cikk alatt, vagy a Facebook oldalunkon!

Bármiféle egyéb észrevételt szívesen fogadunk e-mailben vagy Facebook üzenetben!

Mostantól megéri majd velünk maradni a "stáblista" után is, ugyanis az interjúk végére készültünk nektek egy apró újítással, ami során hozunk egy képet és ejtünk pár szót a következő interjú alanyáról.

Harley tehát nem maradhat Joker nélkül, Dávid pedig zseniálisan fest, mint a Jared Leto-féle Bűn Bohóc Herceg. A rovat következő felvonásában vele találkozhattok majd!

img_8596.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://dcmagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr7412042285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása