Minden, ami DC!

Cosplay Interjú #1 (2016.10.23)

2016. december 11. 16:24 | DC Magyarország | Szólj hozzá!

Múlthéten nekikezdtünk a legújabb rovatunknak egy híresség bemutatásával Leon Chiro személyében, ám most ti következtek, vagyis mindazok, akik e-mailben jelentkeztek a felhívásunkra. Mi feltettünk jó pár kérdést, és meg kell mondjuk, a végeredmény páratlanra és egyedire sikerült. A sort Fanni nagyszerű jelmezeivel kezdjük, aki többek között egy Harley Quinn, egy Poison Ivy és egy elképesztő Raven cosplay tulajdonosa. Köszönjük a jelentkezést, fogadjátok Fannit sok szeretettel!

cpinterju.png

Bemutatkozás:

Sziasztok, Fanni vagyok, művésznéven (vagy minek is nevezzem), Linda Eagle. Most novemberben leszek 23 éves, jelenleg egyetemre járok Pécsen, ahol a pszichológia mesterképzést végzem. Emellett gamer újságírással foglalkozom, a Pixel magazin hasábjain, illetve online a gamespace.hu-n találtok meg. A cosplayezés mellett nagyon szeretek játszani, a single-től a multiig, az RPG-től az FPS-ig jöhet bármi, csak jó legyen. Nagy kedvenceim ezen a téren a BioWare, illetve a CD Projekt Red címek, de könnyen leragadok délutánonként a Smite előtt is. Ha már itt tartunk, tervezem a közeljövőben kivinni a Batman sorozatot is, már be is szereztem Steamen, csak idő kérdése az egész...

Mióta cosplayezel?

Már az első MondoConomra beöltözve mentem, ami azt jelenti, hogy körülbelül 2009 óta. Rögtön lenyűgözött a sok szebbnél szebb jelmez, a nagy forgatag, bár én még közel sem álltam azon a szinten, mint a többi jelenlévő, de azért büszkén feszítettem végig. A cosplayversenyen meg teljesen eldobtam az agyam, a következőre már nevezni is akartam, annyira odavoltam az egészért. Végül aztán megijedtem, mielőtt oda kerültem volna és végül nem vállaltam be a dolgot, így utólag nem is bánom a kis kartonpapír vállvértjeimmel.

poison_ivy3.jpg

Hány cospalyed volt ezidáig?

Beleszámoljam a rosszakat is? Na, jó, végül is azokkal is dolgoztam, úgyhogy beleszámolom. Lássuk csak: olyan 13. Igazi boszorkányos szám, illik hozzám. Azért nem állok meg itt, már meg is rendeltem a parókámat a következő áldozathoz. Igazi cosplayes logikával mire eldöntöm ki is legyek, már 20 másik jelmez az eszembe jut, amit meg kéne csinálnom. Szeretem halmozni az élvezeteket, van, hogy egyszerre több projektbe is belevágok. Ezt mellesleg nem javaslom senkinek, hacsak nem akartok szétszakadni.

Mi volt az első cosplayed?

Arról ne beszéljünk. Nem szégyellek semmit (de igen)! Akkor még nem igazán vettem komolyan ezt az egészet. Elővettem egy fehér szoknyámat, szereztem egy blézert a turkálóból, megcsináltam a hajamat, és tádá, kész is volt Ange az Umineko no Naku Koro ni-ből. Egyébként egy remek anime, mindenkinek csak ajánlani tudom. Az egy dolog, hogy jobban hasonítottam egy krumplira, mint egy nagyhatalmú boszorkányra, de még így is volt valaki, aki felismert. Azért az nem semmi!

A cosplayeidet te varrtad/készítetted?

Rendelni nem rendeltem teljes cosplay-t soha, maximum különálló ruhadarabokat, amiket aztán átalakítottam. Eleinte nem volt varrógépem, minden könnyen szétesett, amit összetákoltam, így nem lett volna jó ötlet magamnak összefércelni. A fűzőt a mai napig nem vállalom be, becsületesen bevallom, hogy azt rendelni szoktam.

raven_1_of_1_-6.jpg

A legutolsó jelmezem, vagyis Ravent 90%-ban magam készítettem, még a csizmát is, ami tudom, hogy nem lett egyenes, meg helyenként bő is, de nekem nagy ugrás volt ahhoz képest, hogy nem tudtam befűzni a cérnát, ráadásul senki nem is segített. A köpeny sem volt olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik, nagyon hosszú volt az anyag és sokáig tartott méretre szabni. A golyók az övön egyébként hungarocellből vannak, azt kezeltem le faragasztóval, mielőtt rávittem volna az akrillt, nehogy kimarja a festék az anyagot. Sajnos helyenként így is lyukacsos lett, legközelebb több réteggel dolgozom majd. A páncélosabb, merevebb részek dekorgumiból vannak, azokat festettem, ragasztottam.

A legbüszkébb viszont a Harley Quinn kalapácsomra vagyok, amit a barátommal közösen készítettünk, körülbelül 2 nap alatt, megállás nélkül. Két műanyag kaspóból lett összecsavarozva a váz, majd lefestve, dekorgumival díszítve. A két vége hungarocell, szintén dekorgumival bevonva, a nyele PVC cső. Azért is imádom, mert elég grandiózus, jól lehet vele fejbe vágni bárkit (sose tennék ilyet, muhhahha) és elé masszív is hozzá, hogy bátran kalapáljak vele.

Vannak az ilyen kreatív, nehézkes munkák, mint a varrás, vagy a prop gyártás, amiket előbb említettem, de ott a másik véglet, a monoton pepecselés is, mint Poison Ivy szoknyácskájára a levelek ragasztgatása. Egyenként. Forró ragasztóval. Ennek ellenére imádom csinálni, még akkor is, ha sokat káromkodok és sárkánnyá változok néha. Megéri, ha más bőrébe bújhatok és kapok egy kedves mosolyt másoktól, vagy közös képet kérnek tőlem. Olyankor úgy érzem, elismerik a munkámat, és amit szeretek. Nincs is annál jobb.

Miért ezeket a karaktereket választottad?

Említettem az elején, hogy pszichológiát tanulok. Szerintem nem nehéz kitalálni Harley Quinnel a kapcsolatot. Még másodéves voltam, amikor beleszerettem a karakterbe: mint mondani szokás, a pszichológust a betegtől az különbözteti meg, hogy az asztal melyik oldalán ül. Hát erre Harley a legjobb példa. A bántalmazó kapcsolatban való bent ragadás pedig sajnos sok nőnek (és férfinak) okoz problémát. Szóval, aki azt mondja, hogy Harley és Joker kapcsolata romantikus, vagy irigylésre méltó, az nézzen utána még egyszer.

harley_quinn1.jpg

Poison Ivy a legjobb példa az erős, okos, mégis egyben dögös nőre. Ja, meg őrült is egy kicsit, de az belefér. Azt szeretem nagyon a DC gonoszokban, hogy nem egyértelműen negatív karakterek, a legtöbbnek nagyon tragikus múltja van, ami rávezette őket a bűnözés útjára. Semmi nem fekete-fehér, a jók sem szentek, elég csak Batmanre gondolni.

Raven mágus, szuperhős, misztikus és brutálisan erős. Ott él benne a szörnyeteg a származásának köszönhetően, amivel meg kell küzdenie nap, mint nap, a szociális elszigeteltségéről ennek köszönhetően nem is beszélve. Kicsit flegma, de jószívű, igazi gyöngyszem a DC univerzumban. Remélem sikerült felnőnöm a feladathoz, hogy tudjam hozni a karakterét, mert nagyon komplex és badass személyiség a csajszi. Egyébként meg imádom, nincs is mit ragozni ezen.

Milyen/Melyik eseményeken jelentél meg a jelmezekben?

Raven a most őszi MondoConon voltam, Poison Ivy-t egyelőre csak egy kis, Tamásiban tartott conra (TomaCon) vettem fel, mert egyrészt nagyon hideg, másrészt nem éreztem magam hozzá ez idáig elég magabiztosnak. Lehet, hogy a nyári conra felveszem majd, hogy megmutassam a nagyvilágnak. Harley a tavalyi pécsi PlayIT-n voltam, azelőtt pedig a 2 évvel ezelőtti őszi MondoConon. Na, nem a Suicide Squad hype terméke az a cosplay, bár szerintem azzal sincs semmi probléma, ha az a karakter vagy, aki igazán megfogott, akivé egy napra (vagy többre) válni szeretnél. Azért minden napos viselésre, ha még azonosulsz is a dologgal nem javaslom, nehogy behozzanak a végén hozzám.

A cosplayeid között van a kedvenc DC karaktered? Ha nem, melyik az?

Nincs, ugyanis a kedvencem Batman. Tudom, hogy sablonos, nem túl eredeti, de ez van, az ember nem tudja megválogatni, mit szeressen. A jó öreg bőregér az éjszaka teremtménye, tragikus múlttal és hányattatott jelennel. Ölni, vagy nem ölni, milyen sztenderdek szerint élni, jók a kérdések, amik foglalkoztatják. Nem tervezem amúgy cosplayként megvalósítani, mert nem szeretem a genderbendet, mármint önmagamon. Valahogy nem tudnám úgy beleélni magam a dologba. Másokon semmi bajom vele, nagyon jól is tud kinézni.

Van kedvenc képregényed? Gyűjtöd valamelyik sorozatot?

Azt hiszem az előző kérdésből nem nehéz kitalálni a választ: a Batman a kedvencem és gyűjtöm is a magyar kiadványait. Megvan az összes szám, amit talán 2014 óta adtak ki. Nem sok, de akkor fedeztem fel, hogy lehet kapni. Amúgy ott csücsül a Steam könyvtáramban az összes játék is, bár a Telltale verzió beszerzésével szeretnék várni, míg ki nem jön az összes epizód.

Melyik a kedvenc DC filmed, és melyik jövőbeli alkotást várod a legjobban?

Egyértelműen a Nolan-féle Batman trilógia. Vessetek rám követ, de eleinte nem szerettem a képregény filmeket. Sőt, meg sem voltam hajlandó nézni őket. A sötét lovag volt az első gyakorlatilag, amit láttam, aztán nem tudtam leállni velük. Tessék, ide jutottunk, most meg már fan vagyok. Kíváncsi vagyok a Harley Quinn filmből mit fognak kihozni, a Suicide Squad nem volt rossz, de azért még lenne hova tovább. Remélhetőleg Harley külön sztorija kevésbé lesz nyálasra véve.

Melyik a kedvenc DC sorozatod?

Az Arrow. Hiába majdnem olyan, mint a Batman, Oliver karaktere nagyon szuper, ugyanúgy sötét és hősies egyszerre, odacsap, nem gatyázik, nem szenteskedik és nem tökéletes. Csak úgy falni szoktam az epizódokat. Kifejezetten tetszik, hogy folyamatosan vannak visszaugrások a múltba, remekül összekapcsolva a jelennel. Persze nézem a The Flasht és a Legends of Tomorrow-t is.

Tervezel a közeljövőben más DC témájú cosplayt?

Nagyon is! Az előbb említettem, hogy az Arrow nagy kedvenc, úgyhogy a Sarah-féle Black Canary-t szeretném a téli Animekarácsonyra kivinni. Elég meleg, meg most nincs túl sok időm craftolni, úgyhogy csak egy gardróbcosplayt engedhetek meg magamnak. Nagyobb projektet tavaszra tervezek, akkor viszont nem szuperhős témában, hanem egy WoW karakter formájában. Remélem, találkozunk ezeken a rendezvényeken, szívesen beszélgetek mindenféle nerdy, otaku dologról!

Fanni Facebook oldala: facebook.com/lindaeagle21

Fanni Deviantart oldala: linda-eagle.deviantart.com

A fotókat készítő Wuuber Facebook oldala: facebook.com/wuubervideo

Ez lett volna az új rovatunk első felvonása, benne Fannival és a cosplayeivel. Írjátok meg véleményeteket a rovatról, valamint annak első alanyáról, a szépséges Fanniról itt, a cikk alatt, vagy a Facebook oldalunkon!

Bármiféle egyéb észrevételt szívesen fogadunk e-mailben vagy Facebook üzenetben!

A bejegyzés trackback címe:

https://dcmagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr4512040555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása